0
منو دسترسی
1396/03/08 در ساعت 10:39:10

فواید مطالعه در کاهش اضطراب و استرس

مطالعه استرس و اضطراب را تا 68 درصد کاهش می دهد. حتی بیشتر از گوش دادن به موزیک و پیاده روی.

فواید مطالعه در کاهش اضطراب و استرس

زمانی که استرس دارید ترجیح می دهید چه کارهایی انجام دهید؟ پیاده روی کنید؟ یا موسیقی گوش دهید؟ محققان دانشگاه ساسکس اطمینان داده اند که در مواقع استرس باید مطالعه کرد. تحقیقاتی که انجام داده اند نشان داده است که مطالعه در مقایسه با موسیقی، پیاده روی و حتی قهوه بهترین روش برای غلبه به استرس است. افرادی که مورد آزمایش قرار گرفته بودند با مطالعه به مدت 6 دقیقه توانسته بودند استرس خود را کاهش دهند.

مطالعه بیخوابی را درمان می کند.

ثابت شده است که مطالعه یکی از موثرترین راه ها برای آرامش و آمادگی برای خواب می باشد. نور موبایل و تلویزیون به مغز می گویند  که اکنون زمان بیدار شدن است در حالی که خواندن کتاب در نور کم تاثیر کاملا متفاوتی دارد زیرا مغز تشخیص می دهد که اکنون زمان استراحت است.

مطالعه از ما انسانی لطیف و مهربان می سازد 
هنگامی که کتابی را مطالعه می کنید به خصوص کتاب های داستان، از نظر احساسی به عمق داستان می روید و ارتباط احساسی با قهرمانان داستان برقرار می کنید. مطالعات نشان داده است کسانی که از نظر احساسی با داستان ارتباط برقرار می کنند در دنیای واقعی انسان های مهربان و دلسوزی هستند.

مطالعه کارکرد مغز را تقویت می کند 
تحقیقات نشان داده است که ما انسان ها پس از مطالعه باهوش تر می شویم.چند روز پس از پایان کتاب مغز ما تغییرات مثبتی را نشان می دهد. دانشمندان دریافته اند که بهبود در کارکرد مغز به دلیل ارتباطات شدید در مغز و تغییرات عصبی است که در حافظه عضلانی ایجاد می شود.

مطالعه افسردگی را از بین می برد.

بر اساس یکی از تحقیقات اخیر مطالعه یکی از بهترین روش ها برای مبارزه استرس است. در این تحقیق بیمارانی که از کتاب راهنمای خودخوان برای از بین بردن استرس استفاده می کردند زودتر از کسانی که به کارشناس مراجعه می کردند توانستند استرس را در خود کاهش دهند.

مطالعه انسان را جذاب تر می سازد. 
مطمئنا یک انسان باهوش و تحصیلکرده برای دیگران جذابیت بیشتری دارد. شخصی که بتواند در هر حیطه موضوعی بحث کند توجه ها را به سمت خود جذب می کند و مورد تحسین دیگران واقع می شود.

0%